donderdag 5 juni 2014

Vaatwassers

Wij willen in ons nieuwe huis in onze nieuwe keuken graag een vaatwasser. Eigenlijk vind ik de afwas doen niet eens vervelend, het is dat aanrecht vol kommetjes met aangekoekte havermout, glazen met ranjarandjes en koffiekopjes met zo'n rare smurrie onderin dat een vaatwasser zo aanlokkelijk maakt. Vies? Hop, in de vaatwasser ermee.
Het klusje dat 'afwassen' gaat vervangen, is 'de vaatwasser uitruimen'. Dat vind ik dus wel stom. Maar daar heb ik iets op bedacht! Eigenlijk gebruiken wij vrijwel elke dag dezelfde dingen: ik een kommetje voor mijn havermout, van mijn lief een voor yoghurt. Een koffie- en theekopje. Een lunch-bord als hij niet vergeet te eten. Een stuk of twee glazen. Een snijplank en mesje. Twee borden of kommen voor het avondeten, en wat pannen. Meestal ook wel elke dag ongeveer dezelfde.

Waarom zou je elke ochtend een vaatwasser leegruimen, om er diezelfde dag weer precies dezelfde dingen smerig in terug te zetten? Dus ik bedacht een fantastisch systeem: twee vaatwassers, waarvan de 'schone' eigenlijk het keukenkastje-voor-je-dagelijkse-spullen is.
Als je googlet op 'twee vaatwassers' kom je onder andere bij deze pagina, waar ze zeggen dat je best een dubbele vaatwasser kunt nemen om verschillende soorten afwas achter de verschillende deurtjes te zetten. Dat vind ik onzin, maar ik heb wel mooi het plaatje gebruikt om mijn systeem duidelijk te maken. Zie onder. Spreekt voor zich, toch?



De enige vraag is nu: is dit werkelijk briljant, of is er toch een reden waarom dit nog niet massaal is ingevoerd?

(oh ja, hier zeggen ze dat het heel 'lux' is)

Labels:

3 reacties:

Op 5 juni 2014 om 16:04 , Anonymous Anoniem zei...

Ik moest er even naar kijken, maar ik denk dat ik snap wat je bedoelt. Wat mij persoonlijk een goede reden lijkt om het niet te doen zijn de aanschafkosten en het gedoe dat het aanleggen van twee waterleidingen met zich meebrengt. Bovendien raak je dan ook wel veel kastruimte kwijt, maar dat los je dan natuurlijk wel weer een beetje op door er eentje als kastje te gebruiken. Mocht je het doen, dan hoor ik graag hoe het bevalt ;) Tot die tijd vul ik gewoon braaf mijn teiltje.

 
Op 6 juni 2014 om 15:28 , Blogger Marieke zei...

Het lijkt mij ook eigenlijk in theorie een beter idee dan in de praktijk, dus ik denk niet dat we dit echt gaan doen. Maar toch ;)

 
Op 9 juni 2014 om 14:51 , Blogger Unknown zei...

Hahaha wat een goed idee ;) Ik vind de afwas doen wel echt afschuwelijk. Helaas hebben wij er hier geen plek voor (laat staan 2!)

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage