woensdag 25 juni 2014

Slakken

De afgelopen week woonde er een slak in een huisje in een gat in de muur. Dat vonden we eerst stom: hij heeft toch immers al een huisje!? Maar dat zette mij aan het denken: wat is het huisje van een slak, voor zo'n slak?
Hier woonde hij. 
Tot ik er dit weekend echt over nadacht, associeerde ik het slakkenhuis in mijn hoofd met een caravan: een huisje dat je kunt meenemen. Maar een caravan kun je loskoppelen en bovendien kun je er in en uit. Op de biologiepagina kun je de anatomie van een slak oefenen en bestuderen. Dan zie je zó dat hij dat huisje helemaal niet kan verlaten. De caravan-vergelijking gaat dus niet op. Overigens heb ik echt een hekel aan caravans, dus het is maar fijn voor die slakken dat het niet zoiets is.


Waar zou het wél mee te vergelijken zijn? Ik ben er nog niet over uit. Maar ik zal het nooit meer gek vinden als huisjesslakken even ergens gaan wonen waar ze ook weer weg kunnen. Met huis en al.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage