dinsdag 17 december 2013

Ockels is de beste

Mijn kat heet Ockels. Eigenlijk is het onze kat, maar hier eigen ik hem mij toe. Toen geliefde en ik nog maar net bij elkander waren lagen we in mijn knusse twijfelaar te fantaseren over wat we later allemaal zouden willen en waar we het zeer snel over eens waren was: als we samenwonen willen we een kat. En hij heet dan Ockels (naar Wubbo, ja).
Inmiddels is het 'later' en woont hij al anderhalf jaar bij ons. En hij is de beste. Omdat ik bij Paperboats las dat Team Confetti op het briljante idee kwam alle kattenvrienden schaamteloos over hun kat te laten opscheppen gaat dit hele bericht over hoe leuk hij is.

Schattigste foto
Het is eigenlijk onmenselijk om hier maar één foto te mogen kiezen. Ik leuk de rest van dit verhaal op met andere foto's.

ahwwww


Bijzondere eigenschappen
Ockels kan vanaf waar dan ook het geluid van het zakje kattensnoepjes herkennen. Ook is hij zeer goed in het jagen op mos en blaadjes en takjes (en helaas van het voorjaar ook op babyvogeltjes).
Maar vooral: eten. Dat kan hij als de allerbeste. Zijn talent om door te hebben wanneer ik bijna wakker word zal daarmee samenhangen. Hij tikt me dan met zijn pootje aan, meestal op mijn arm maar als die onbereikbaar is kiest hij voor mijn neus. Daarmee bedoelt hij vermoedelijk 'kom als de sodemieter je bed uit om mij eten te geven'. En ik doe het nog ook. Met liefde.

knap hoor, allemaal zelf gevangen

Omschrijf het geluid dat hij maakt
Als hij 's nachts thuiskomt hoor ik dat aan het geluid dat brokjes maken als ze uit een bakje op de grond worden gegooid voor hij ze opeet (is dat normaal gedrag?). Hij ronk zo: prrrrrrkrrrrrrkrrrrrrrrrrprrrrrrrkrrrrr. En als je hem aait wanneer hij een beetje slaapt maakt hij een krauwwwwwwwwiehhmmjjjjj-achtig geluidje. Als hij eten wil doet hij meestal 'mrwaahhhiiehh'. En kijkt hij er zielig bij.

lui monster
Koosnaam
Het leuke is dat de naam Ockels ook heel goed als bijvoeglijk naamwoord gebruikt kan worden, dus wij noemen hem ook vaak 'Ockelse kattenvriend' of 'Ockelse mister'. Ook noemen we hem Ockelmans en 'mister vreetkees'. En alles wat in ons opkomt. Op dit moment gebruikt mijn lief bijvoorbeeld graag 'drakenmonster' (zowel voor Ockels als voor mij trouwens).

Bekentenis
Okee. Is dit iets dat ik met de wereld zou moeten delen? Ik zing wel eens een liedje voor hem. Het gaat zo: Ockels ik vind je zo lie-hief / Ockels je bent ook mijn vrie-hiend / Ockels Ockels Ockels / Ockels Ockels Ockels / Ockels je bent zo-ho lieffffff!
Op dezelfde melodie kan ook 'Ockels kom please toch op schoot' of 'Ockels kom nou toch eens thui-huis' (ja, dat zing ik dus voor hem terwijl hij er niet is) (als ik ooit ga solliciteren: ik functioneer verder prima).

nog een keer: lui monster (op bed!)

Goede tip voor andere crazy cat ladies
Als je wilt dat je kat iets leert, moet zorgen dat je een slimme kat hebt. Ook is het handig om faciliteiten te hebben die het opvolgen van regels vergemakkelijken. Zo was ons plan dat Ockels niet op bed mocht. Maar wij hebben een slaapkamer zonder deur. En als je dan midden in de nacht wakker wordt met een ronkende kat naast je hoofd is het heel, heel moeilijk om boos te worden. Voor mij, in elk geval. Dus nu mag hij bijna alles. Slechte opvoeders zijn we. Maar goed dat ik geen baby heb.

Wat voor kat zou jij zijn?
Op basis van deze kattentest ben ik een Siamees. Maar echte wetenschappers doen aan triangulatie dus ik deed ook deze met slechts vijf zeer slechte vragen (3. Wat vindt jij van vogels en muisen?) en hier ben ik "Balou - Ze is een harige tuttige kat maar wel lief."
Gelukkig stikt het van de wat-voor-kat-ben-jij-tests en kon ik ook nog een 'purely unscientific test' doen (waar ik gelukkig gegarandeerd niet door in een kat verander). Helaas kwam er na vijftien volstrekt irrelevante vragen niet eens een antwoord.
Kortom: geen idee. Maar het liefst zo een als Ockels. Want die is de beste.

maar hij is ook zo lief als hij slaapt

Leukste kattenwebsite
Hmm. De cats are liquids lijst kwam eens langs op Facebook. Daar moest ik om lachen.

Beste kattengif
(eigenlijk een filmpje maar iemand heeft er een gif van gemaakt dus het mag)


Tot slot
Ik heb het nu heel vaak over dat hij heel goed kan eten en dat doet hij ook heel graag, maar bovenal is hij dus heel lief en ook grappig. Behalve misschien als hij een levende vogel meeneemt naar onder het bed.
En ook nog even een lollige foto waarop hij echt een heel, heel lelijk monster is.

ha. ha. ha.

Labels:

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage