woensdag 4 december 2013

Pinguïns

 Ik ben de beroerdste niet. Terwijl mijn bestanden uit de printer rolden, haalde ik de vaatwasser leeg. Daar trof ik deze mok, over een van de meest aandoenlijke wezens op aarde:


The Penguin
Penguins are perfectly equipped for living in the sea. They are excellent swimmers and can dive deeper than any other bird. Although they cannot fly because their wings are too small, these stubby wings make them swim better. They spend most of their time in the sea, looking for fish, krill and other food. Penguins come ashore for moulting and breeding. On land, they waddle about in an upright position or slide on their stomach.

Dat alleen al. Aggossie, met hun gewaddle en gebuikschuif en hun stubby wings. Maar het allervertederendst is toch wel dat ei, dat nadat moeder het heeft gelegd door vader wordt uitgebroed. Heel, heel voorzichtig wordt dat overgeheveld. Van mama's voeten op die van papa, die zijn speklaagbuikje er overheen legt. Als het allemaal lukt. Ik krijg dan tranen van geluk.

Labels:

2 reacties:

Op 4 december 2013 om 20:48 , Blogger Unknown zei...

:)

 
Op 17 januari 2014 om 14:25 , Blogger Stella zei...

True. 100% true. En ook nog eens geschreven op mijn verjaardag! Woehoe, het is een teken! Liefs, Stella.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage